Monday 20 June 2011

Apakah Kita fikir...

Assalamualaikum

Hari ini jika seorang usahawan yang berjaya, untuk memiliki sebuah rangkaian perniagaan yang hebat dan di kenali ramai, berapa lamakah masa dan usaha yang perlu dikorbankan untuk mendapat hasil yang lumayan?

Hari ini jika seorang peneroka yang berjaya, untuk memiliki tanah yg berekar-ekar  bidangnya, berapa tahunkah masa yg di perlukan utk membanting tulang?

Hari ini jika seorang penjawat awam yang berjaya, berapa tahunkah usaha dan masa yang di perlukan bagi memiliki jawatan yang tinggi sehingga mencapai tahap Jusa?

Hari ini jika kita masih Muslim yang sama seperti 20 tahun lalu, tiada usaha kearah Syurga, tiada amalan dan pengorbanan, dengan hanya memakai name tag "MUSLIM" tanpa sebarang usaha, apakah kita fikir mahligai Syurga milik kita?

-sama-samalah kita fikirkan..

"Dan orang-orang yang berusaha dengan bersungguh-sungguh(bersusah-payah) kerana memenuhi kehendak Agama Kami, sesungguhnya Kami akan memimpin mereka ke jalan-jalan Kami (yang menjadikan mereka bergembira serta beroleh keredaan); dan sesungguhnya (pertolongan dan bantuan) Allah adalah berserta orang-orang yang berusaha membaiki amalannya"-al-Ankabut:69

Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More